آموزش تعاریف سئو

یکی از ابزارهای قدرتمند سئو سایت گوگل ترندز

امروزه تقریباً اهداف اکثر کسب و کارهای دنیا در بستر آنلاین رسیدن به صفحه اول سرچ های گوگل و بدست آوردن رتبه اول است. برای رسیدن به این حایگاه  راه های زیادی وجود دارد و شما می توانید با هزینه کردن در کمپین های گوگل ادز به این مهم برسید و یا با استفاده از تکنیک های سئو به صورت ارگانیک به این امر دست پیدا کنید.همچنین از متخصصین سئو که خود به اکثر ابزارهای گوگل و بهینه سازی سایت ها احاطه دارند،رجوع کنید.البته اگر علاقه مند به یادگیری در این زمینه باشید،خودتان میتوانید با آموزش از اینترنت به هدفتان برسید.

یکی از همین ابزارها گوگل ترندز می باشد. واژه‌ی Trend به معنای روند است. گوگل ترندز می تواند برای جستجوی کلیدواژه های نسبی و برای جستجوی ایونت های راه اندازی شده در میزان جستجوی کلیدواژه ها مورد استفاده واقع شود. گوگل ترندز کلیدواژه های مرتبط با داده ها را که شامل فهرست های میزان جستجو و هدف گیری جغرافیایی درباره موتور های جستجوی کاربران می شود را مهیا می کند.

شرطی که استراتژی درستی را انتخاب کرده باشید

تاریخچه گوگل ترندز google trends

در ۶ آگوست سال ۲۰۰۸ گوگل سرویس رایگانی به نام اینسایت google insight را برای جستجو ها راه اندازی کرد. اینسایت برای جستجو، حوزه ای از گوگل ترندز و نیز ابزاری برای بازاریاب ها است که می تواند توسط هر یک از کاربران به کار گرفته شود. این ابزار اجازه پیگیری کلمات و عبارات مختلف را که در قسمت جستجوی گوگل تایپ شده است را می دهد. این ابزار پیگیری تحلیل های عمیق تری را در خصوص نتایج اعمال می کند. این ابزار همچنین قابلیت دسته بندی و سازماندهی داده را به همراه توجه ویژه اعمال شده در تفکیک اطلاعات توسط مناطق جغرافیایی دارا می باشد. در سال ۲۰۱۲ اینسایت برای موتور های جستجو به واسطه یک واسطه جدید با گوگل ترندز ادغام شد.

گوگل در بروزرسانی گوگل ترندز بر روی اساس های معمول غفلت کرد. در ماه مارچ ۲۰۰۷ بلاگ نویس های اینترنت بیان کردند که گوگل داده های جدید را تا نوامبر ۲۰۰۶ اضافه نکرده است، و ترندز در طول یک هفته بروز رسانی شد. گوگل، ترندز را از مارچ تا ۳۰ جولای بروزرسانی نکرد و پس از آن دوباره درباره آن بلاگ نویسی شد. ولی اکنون گوگل بیان می کند که اطلاعات بدست آمده از گوگل ترندز را به صورت روزانه بروز رسانی می کند ضمن این که ترندز های بسیار جذاب به صورت ساعتی بروز رسانی می شوند.

در زمان جستجوی یک کلیدواژه در گوگل ترنز می توان چهار متغیر را برای جستجو تنظیم کرد. این فیلتر گذاری ها کمک می کنند تا نتایج دقیق تری از میزان جستجوی کلیدواژه مورد نظر به دست آورد. این چهار متغیر عبارتند از:

  • نوع جستجو
  • منطقه جستجو
  • بازه زمانی جستجو
  •  دسته بندی موضوعی جستجو

با تخصصی کردن سرچ خود حرفه ای تر کار کنید

چطور به داده های پیشرفته تری دست پیدا کنیم و آنالیز بهتری داشته باشیم؟‌

شما ۵ گزینه دارید، گزینه هایی که شاید بسیاری از کاربران گوگل ترندز از آنها استفاده نکنند: وب سرچ، سرچ عکس ها، سرچ اخبار، گوگل شاپینگ و یوتوب سرچ.

با کلیک کردن و بررسی کردن نتایج هر کدام از این گزینه ها شما می توانید مارکت های متفاوتی را برای خود بیابید. شما حتی با سرچ کردن ترندهای مختلف می توانید گزینه های بیشتری نیز مانند کوئری های محبوب سرچ شده درباره ترند سرچ شده تان ببینید. در این بخش ترندز به شما ترندهای مرتبط با سرچ شما که در حال رشد هستند را نشان می دهد و از این طریق به شما کمک می کند که بتوانید ترندهای روز را بشناسید و محتواهای سئو خود را در جهت ترندها بهینه سازی کنید، چی از این بهتر؟

و در پایان فراموش نکنید که تحقیقات بازار نقش پر رنگی در رشد کسب و کار شما دارد بنابراین از سوالات مرتبط برای یافتن رقبا استفاده کنید سپس موارد مختص به خودتان را بسازید. و این نکته را نیز به یاد داشته باشید که رقبا اغلب پست ها را برای ربودن کسب و کار از شما تایپ می کنند، این کار سبب رشد کسب و کار آن ها می شود.

اشتراک مطلب
نگارین آرین فر
نگارین آرین فر
نگارین آرین فر ارشد نرم افزار و ارشد مدیریت ,علاقه مند به برنامه نویسی و تکنولوژی و کارآفرینی و استارت آپ ،فعال در زمینه طراحی سایت و مفتخر همکاری با ایران 24 . "ثروتمند کسی است که برای خود و نسل آینده اش درآمدزایی کند و فقیر کسی است که فقط برای آینده خودش درآمدزایی کند."

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *